Antwerpen Centraal

de wijzers in het groot radiant
leunden tegen het avonduur
ik had wat tijd en genoot riant
van het dampende clair-obscur

mijn gedachten spoorden naar de zon
felrood onder het glazen fries
bij de kiosk op het perron
plantte ik hijgend mijn valies 

hier gonsde ’t van gezelligheid
onder de hoge stalen hemel
wereldgeluiden stegen wijd
uit ’t wervelend gewemel

geurgalmen brachten mij in roes
en baadden mij in zoemgeluiden
ik wentelde mij in die smeltkroes
en vluchtte dromend naar het zuiden 

in pluchen zetels, geboord met chroom
verbeeldde ‘k mij jouw hug en knuffel
gefluit haalde me uit mijn droom :
ik miste de boemel naar Steenhuffel …

 

Geef een reactie

