Een sprankje hoop

ik volg je zwevend door de straten
bij elke hoek verlies ik jou
ik zoek verward, achtergelaten
naar woorden die ‘k je zeggen zou

ach, jij kroop aardig in mijn vel
mijn zinnen staan geheel op jou
maar ben ik ook bij jou van tel 
of denkwoel ik te goeder trouw ?

geef me een teken, waarom niet
klim uit mijn onvoltooide droom
omspin mij met je liefste lied
verdrijf mijn twijfels en mijn schroom

je draait je hoofd, een sprankje hoop
er waait een vleugje wind in mij
mijn hart staat al zo lang te koop
loop het niet onbesuisd voorbij

Geef een reactie

