Vogelvrij

 

in de stilte van het land
langs het volrijpe koren
loop ik godsverloren
blootvoets in het zand 

de zon doet mijn nek branden
en vlijt mij naast de vliet
tussen het lommerend riet
een aar tussen de tanden

heel hoog boven de kerk
en het bosje populieren
cirkelen twee klauwieren
tegen het blauwe zwerk 

een leeuwerik stijgt op
vanuit het korenblond
en spiedt naarstig de grond
naar tor en spinnekop 

rechtverend beeld ik mij
die spanning in de lucht
wiens duik dient nu geducht ?
wie is hier vogelvrij ?

 

Geef een reactie

