A beautiful mind

ik duikel versnellend
door de Gulden Snede
door wolken van strikjes
in het onbegrensde niks

in verduizelde vaart
val ik onbegrijpend
tussen getallen en cijfers
in een ijle matrix

een doorzichtig blad
kleeft aan mijn handen
en groeit, zich ontrollend,
tot een oneindig helix

door irreëel licht 
verkleurt de pellicule
en verglijden de pixels
tot een fotografische mix 

ik zie met verbazing
dit wondere kleinood
waarop een patroon
ik herken het in een flits

ik begrijp nu waarheen
deze boodschap me wou :

dit is de code

de Code naar Jou !

 

 

Geef een reactie

