Schansspringen

tussen besneeuwde toppen
waar ijzige stilte giert
kan ik helaas niet stoppen :
hoor hoe mijn sponsor tiert !

‘k beklim bevend de toren
vergeet waar ik voor ga
tot ik er met vriesoren
geheel alleen voor sta 

’t publiek daar gans beneden
rond de witte pijpekop
eist een record-optreden
en schreeuwt mij naar de top 

mijn hart klopt in mijn keel
wanneer ‘k de schans bezie
mijn ogen draaien scheel …
waar is mijn tweede ski ???

paniek slaat mij om ‘t hart
– daar woelt mijn darmflora –
van mij wordt nu verwacht
dat ik die Zweed versla !

ik verga onder de druk
het zweet gutst in mijn bril
nu is mijn skistok stuk !!
STOP DE TELLER als u wil !!!

de schans lijkt te verdiepen
ik hou het niet meer uit :
mijn hoogtevrees gaat pieken
daar schelt het startgeluid !!! 

ik waanstuik in het ijle
en crash totaal ontzet
in de katoenen zeilen :

’t record lag onder mijn bed !

Geef een reactie

